loader

Element <head> jest container'em dla metadanych. Jest położony nad elementem <body> oraz jest jednym z kilku elementów dozwolonych w tagu <html>. Metadane HTML są informacjami o dokumencie i nie są wyświetlane użytkownikowi, dopóki ten nie zbada źródła strony.

Znacznik <title>

Czy znacznik jest metatagiem? Z technicznego punktu widzenia nie. Oczywiście bardzo często spotykamy się z podobną interpretacją, ponieważ jego cel jest bardzo do nich zbliżony - dostarcza przeglądarce oraz wyszukiwarką informacji na temat strony internetowej. Posiada on nieco więcej funkcji:

  • definiuje tytuł strony internetowej w oknie przeglądarki
  • definiuje tytuł strony internetowej podczas dodawania jej do ulubionych
  • definiuje tytuł strona dla wyszukiwarek internetowych

Minimalna liczba znaków: 5

Maksymalna liczba znaków: 70

Przykładowy znacznik <title>:

<title>Allset | Najlepszy blog o stronach internetowych</title>

Znacznik <title> jest obowiązkowy (w przeciwnym razie Validator W3C pokaże na błąd)!

Metatag charset

Definiuje system kodowania znaków w dokumencie. Zazwyczaj spotykany metatag wygląda następująco:

<meta charset="UTF-8">

Metatag description

Wspierany przez większość wyszukiwarek (w tym Google). Opisuje zawartość dokumentu, treść strony. Jest wyświetlany pod tytułem elementu na stronach wyszukiwarek, poza tym jest niewidoczny dla użytkownika.

W3C nie definiuje jego długości maksymalnej, jednak zalecana przez specjalistów to 155 znaków.

Przykładowy metatag description:

<meta name="description" content="Kreatywnie o stronach internetowych. Zobacz naszego bloga. Jest super.">

Metatag keywords

Metateg ten był powszechnie stosowany w wyszukiwarkach od roku 1995 (takich jak Infoseek czy Altavista). Dzisiaj jednak nie wywiera istotnego wpływu. Google już w 2009 roku oficjalnie ogłosiło, że nie stanowi on już o pozycji.

Można sobie zadawać pytanie: "Czy w takim razie warto?". Warto ponieważ inne wyszukiwarki dalej wspierają ten metatag (np. yahoo), chodź jego znaczenie jest marginalne. Oto jak powinien wyglądać znacznik keywords:

<meta name="keywords" content="HTML, CSS, XML, JavaScript">

Metatag author

Oczywiście, jak sama nazwa wskazuje metatag ten opisuje autora dokumentu. Może mieć znaczenie dla wyszukiwarek. Warto go użyć ponieważ, w przeciwieństwie do metatagów keywordsdescription może, a nawet powinien powtarzać się na każdej podstronie. Może on zawierać nasze imię i nazwisko lub nazwę naszej firmy.

Przykładowy metatag author:

<meta name="author" content="John Doe">

Metatag viewport

Metatag viewport to nowość użyta w HTML 5. Pozwala on programistom przejąć kontrolę nad poprawnym wyświetlaniem elementów w urządzeniach gdzie piksel CSS nie odpowiada wymiarowi piksela wyświetlacza (jeden piksel CSS, może składać się z wielu pikselów wyświetlacza). Określa zarówno wielkości elementów jak i ich skalę. 

Powinno się go umieszczać na każdej stronie i podstronie. Na szczęście jest dość i powtarzalny. Ma postać:

<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0">

Część width=device-width określa szerokść strony na szerkość okna urządzenia.

Część  initial-scale=1.0 określa początkową skalę strony na 1.0

Podsumowanie 

Metatagi są kluczowe dla pozycjonowania. Są jedynym z najważniejszych elementów po stronie dokumentu. Powinno się, a nawet trzeba ich używać na każdej stronie i podstronie.

Istnieją jeszcze inne metatagi które warto umieszczać na wielu stronach - metatagi portali społecznościowych oraz metatagi dla Google News. Jednak o nich w kolejnych wpisach.

Komentarze nie publikowane na Facebook'u

O Allset

Allset to firma zajmująca się tworzeniem stron internetowych w pełnym znaczeniu tych słów. Tworzymy zarówno małe projekty firmowe jak i duże aplikacje internetowe. Chcemy przekazać Wam nasze bezcenne doświadczenia zdobyte w tej dziedzinie.

662-075-782

All rights reserved by Allset Żywiec © 2017